Als u gaat reageren op een huurwoning is het belangrijk dat u op een verhuizing bent voorbereid.

Inspectie
Woont u al in een huurwoning van Beter Wonen of van Sint Joseph en wilt u verhuizen? U kunt bellen met uw corporatie en een afspraak maken voor een inspectie, zodat u niet voor onverwacht hoge kosten komt te staan als u uw huidige huurwoning opzegt. Als u reageert op een huurwoning en u heeft nog geen inspectie gehad, dan wordt een eventuele aanbieding gedaan onder voorbehoud hiervan.

Dubbele huur
Huurt u op dit moment een woning? Dan moet u deze opzeggen zodra u op deze website een huurwoning heeft geaccepteerd. Bij beide corporaties heeft u een opzegtermijn van één maand. De corporatie bepaalt de ingangsdatum van de nieuwe huurwoning. Het kan dus zo zijn dat u door overlap van beide contracten meerdere weken dubbele huur moet betalen.

Betalen van de huur
Op het moment dat u de huurovereenkomst tekent en de sleutels in ontvangst neemt, betaalt u de volledige eerste verhuurnota. Als u rond de 20e tot het eind van de maand de sleutels in ontvangst neemt, houdt u er dan rekening mee dat u ook alvast de huur van de volgende maand moet betalen. U betaalt dan een deel van de huur voor de lopende maand en de volledige opvolgende maand. Daarna wordt de huur automatisch van uw rekening afgeschreven via een automatische incasso op de eerste dag van iedere maand.

Verhuiskosten
Naast de dubbele huur zijn er nog andere kosten waar u rekening mee moet houden, zoals overnamegeld voor bijvoorbeeld een laminaatvloer of kasten, de kosten voor het verhuizen van uw spullen en kosten voor het opknappen en inrichten van de woning en de tuin.

Maatregelen coronavirus

Om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen, hebben de corporaties ook maatregelen genomen. Wij blijven woningen aanbieden. De fysieke/persoonlijke contacten bij bezichtigingen en opnames beperken wij tot een minimum.

De medewerkers doen hun werk vooral vanuit huis en onze kantoren zijn gesloten voor bezoekers. Dit kan tot een langere wachttijd bij het bellen en een langere reactietijd bij mailcontact leiden.

Wij doen ons best om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Sluit melding